Cílem předmětu je v návaznosti na Úvod do didaktiky cizích jazyků prohlubovat teoretické a především praktické dovednosti ve výuce cizího jazyka ve vztahu k oborovým specifikům. Účastníci se naučí plánovat vyučovací hodinu, stanovovat odpovídající výukové cíle, volit vhodné didaktické postupy, organizační formy výuky a způsoby hodnocení žáků. Seznámí se se základními principy rozvoje (interkulturní) komunikační kompetence se zaměřením na jazykové prostředky, řečové dovednosti a jejich integraci v kontextu činnostně orientované výuky, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Účastníci si osvojí typologii jazykových chyb a ovládnou možnosti jejich analýzy, evaluace a následné korekce. Osvojí si principy individuálního a diferencovaného přístupu k žákům, na jejichž základě dokáží volit adekvátní postupy práce v heterogenních skupinách žáků.  Účastníci se seznámí se základními výukovými materiály určenými pro ZŠ a SŠ na současném trhu a po absolvování předmětu dokáží kriticky hodnotit výukové materiály ve vztahu k vymezeným cílům výuky a z hlediska možností jejich použití v praxi.
Součástí přímé výuky budou také mikrovýstupy účastníků, přičemž prostřednictvím videonahrávek těchto výstupů bude podporován rozvoj dovednosti vidět, analyzovat a reflektovat konkrétní aspekty výuky či problémové situace, klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
Účastníci budou vedeni k záměrnému sledování konkrétní realizace prezentovaných témat v průběhu pedagogické praxe na ZŠ a SŠ.